Haber: Deniz Ali Tatar

Asırlık lise ilk günkü ihtişamıyla eğitimin hizmetinde Asırlık lise ilk günkü ihtişamıyla eğitimin hizmetinde

Koreli sanatçılar Gwon Yong Eun ve Gwon Young Hyun’un eserlerinin yer aldığı “Hanji İle Buluşan Güzel Çiçek” sergisi, Ankara Kore Kültür Merkezi’nde açıldı. Kore’de ‘kağıt katlama sanatı’ olarak bilinen Hanji ile birlikte çiçekleri üreten sanatçılar, sergiyi geleneksel el sanatını tanıtabilmek amacıyla yola çıktılar.

IMG_20231018_110717

Kore’nin geleneksel kağıdından ‘hanji’ den çiçek üretimi

Şimdiye kadar Kore’nin milli çiçeği olan ‘Ağaçhatmi’ni kullanarak eserler yaratan Gwon Yong Eun ve Gwon Young Hyun, yabani çiçek yapımına da odaklandıklarını söylediler. Sanatçılar, “Eserlerimizi Türkiye’de sergileme fırsatı bulup her iki ülkenin milli çiçeğini bir arada sergilemenin harika olabileceği düşüncesiyle yola çıktık. Bu açından Türkiye’nin milli çiçeği olan ‘lale’ çiçeğini yeni bir çalışma konusu olarak seçtik. Sergimizde özellikle dikkat çekmek istediğimiz nokta, Kore’nin geleneksel kağıdından yapılan çiçeklerin gerçek çiçeklerle ne kadar benzer olduklarını karşılaştırmak oldu. Ayrıca çiçek aranjmanlarına ilgi duyanlar için; büyük ve küçük çiçeklerin, Kore çiçek aranjman tarzına nasıl uygun şekilde düzenlendiğini görmek isteyenleri de sergiye bekliyoruz” dediler.

IMG_20231018_110555

“Lale motifli eserimizi, Türkiye sergimiz için hazırladık”

Sergide yer alan eserleri geleneksel Kore kağıdı olan ‘hanji’ ile yaptıklarını söyleyen Gwon Yong Eun ve Gwon Young Hyun, eserlerini şu şekilde anlattılar: “Eserleri, hanjileri boyayarak ve kesip şekil vererek bir çok renklendirme aşamasından geçtikten sonra tamamladık. Toplam 45 farklı çiçeği yeniden üretip, günlük hayatta görünen çiçeklerden nesli tükenen bitkilere kadar, küçük yabani çiçekler de dahil olmak üzere hepsi ‘hanji çiçeği’ olarak yeniden doğdular. Lale motifli eserimizi ise, Türkiye sergimiz için yine hanji kullanarak oluşturduk.” Sergi, 31 Ekim’e kadar Kore Kültür Merkezi sergi salonunda gezilebilecek.

IMG_20231018_110734

Editör: Deniz Ali Tatar