Malatya'da kadınlar "en iyi içli köfte" için yarıştı Malatya'da kadınlar "en iyi içli köfte" için yarıştı

CEMRE POLAT/ANKARA- Sanatseverleri yıl boyu karma ve bireysel sergilerle buluşturan Medya Sanat Galerisi, bahar sezonunu rengarenk bir etkinlikle açtı. Ressam Nezafet Özlütürk’ün 60’ın üzerinde tablosuyla izleyici karşısına çıktığı “Birlikte Yalnızlıklar” başlıklı sergi, açılış gününde yine çok sayıda davetliyi ağırladı. 
İnsanların kalabalıklar içindeki yalnızlığından esinlenerek çizdiği tablolarında kendine özgü bir teknik kullanarak izleyicileri şaşırtan Özlütürk, çalışmalarının ayrıntılarını gazetemize anlattı. “Birlikte Yalnızlıklar” sergisi, 14 Nisan Pazar Gününe kadar Medya Sanat Galerisi’nin duvarlarını süsleyecek. 
Yoğun katılımla gerçekleşen serginin açılış kokteylinde bir araya geldiğimiz sanatçı, konuşmasında kendine ait olan bir çizim tekniğinden bahsetti. Uzun süredir tuval üzerine resim çizmediğini aktaran sanatçı, resimlerine çuvalların üç boyutlu dokusundan yararlanarak canlılık kattığını ifade etti. 
Birlikte Yalnızlıklar
Günümüzde insanların giderek birbirilerinden uzaklaştığını ve iletişimlerinin azaldığını gözlemleyen sanatçı, durumdan etkilenerek sergisini bunun üzerine oluşturduğunu aktardı. Özlütürk konuya ilişkin, “Çağımızda herkes birlikte ama içten içe yalnızız, birlikteyiz ama yalnızız. Günümüzde toplumsal yalnızlığa itilen insanımızı betimlemek adına sergimin adını ‘Birlikte Yalnızlıklar’ koydum” diye konuştu.
I M G 8532SERGİLERİNİN TEMASI YALNIZCA “KADIN”
Özlütürk “Tanrı, kadınları sanatsal bir varlık olarak yaratmış”
Kadınları estetik ve sanatsal bir varlık olarak gördüğü için ağırlıklı olarak kadın resimleri çizdiğini söyleyen Özlütürk, konuya dair şöyle konuştu: “Tanrı, kadınları sanatsal bir varlık olarak yaratmış. Resimlerimin teması yalnızca kadınlardır. Kadın benim için estetik bir değer ve sanatsal bir varlıktır. Benim kadınlarım belirsiz yüzlerine rağmen sanki bana duygularını ve sırlarını açarlar. Benim kadınlarım zamansız ve mekânsızdırlar. Soruları yasaklanmış, çocuklukları talan edilmiştir. Benim kadınlarım mağrur, gururlu, sabırlı, anaç, kararlı, kendinden emin ve kırılgan kadınlardır. Zaman zaman da öylesine kederli ve hüzünlülerdir. Kader, her zaman onlara oynayamayacağı roller yükler. Belki de o nedenle gözlerinde gerçek hüznün çığlığı vardır...”
I M G 8548ÇUVALI TUVALE DÖNÜŞTÜRÜYOR
“Çok zor bir teknik ama çuvalların dokusunu seviyorum”

Kendi tekniği olan çuval üzerine resim çizmenin inceliklerini anlatan ressam, çuvalların dokusundan yararlandığını vurgulayarak resimlerine üç boyutlu bir etki kattığını aktardı. Bu tekniğin oldukça zor yanlarının da olduğunu söyleyen Özlütürk, her şeye rağmen çalışmalarını sürdürdüğünü söyledi. Konuya dair, “Yaklaşık 10 yıldır sadece çuval üzerine çiziyorum. Çuvalı, tuvale dönüştürüyorum. Çuvalın dokusunu çok seviyorum. Bu çok zor bir teknik, fırçayı çuval üzerinde kullanmak epey zor ama çok sevdiğim için bu şekilde çiziyorum. 
Resimlerimi çuval üzerine birkaç astar sürerek çiziyorum, böylece renklerin birbirine geçişi daha zevkli görünüyor. Düz tuvaller benim resimlerimde zayıf kaldığı için oldukça meşakkatli olan bu teknikte uzun yıllardır çalışıyorum” sözlerini aktardı.
“Bir sonraki sergime yeni bir teknikle çıkacağım”
Düzenli olarak çalışmaya devam ettiğini ve her yıl muhakkak sergi açtığını söyleyen ressam, gelecek planlarını ise şöyle anlattı: “Yılda en az iki kişisel sergi açıyorum, üretmeyi seviyorum. Bu yıl aralık ayında bir kişisel sergim olacak, onun ardından Ankara Sanat Fuarı’na yeni bir teknikle çıkacağım. Şimdiden denemeye başladım çok da sevdim. Bir dahaki sergim de kadınlarla ilgili olacak fakat tekniğimi değiştireceğim. Çuvalla değil, strafor keserek çalışacağım. Resimler, üç boyutlu ve ışıklı olacak.” 
Nezafet Özlütürk kimdir?
Erzurum Atatürk Üniversitesi Fransız Filolojisi mezunu olan ressamın sanat serüveni, ortaöğretim yıllarında aylık fikir ve sanat dergisi olan “Hisar” dergisinde desenlerinin yayınlanması ile başladı. Aynı yıllarda yine “Hisar” dergisinin açtığı desen yarışmasından aldığı ödül, desenlerinin uzun yıllar bu dergide yayınlanmasını sağladı. 
Sanatçı, öğretmenlik ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde görev yaparken değerli hocalardan resim dersleri aldı. 1999-2004 yılları arasında Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik bölümünde özel öğrenci olarak sanat çalışmalarına devam etti. 
Akademik düzeyde almış olduğu eğitim ile birçok seramik sergisi de açan Özlütürk, Ankara Beytepe Köyü’nde yaptığı fresk çalışması ve alçı kalıp dökerek yaptığı pano çalışmaları ile sanat çevresinin ilgisini çekti. 
Hollanda Vianen’deki ilk seramik sergisi, Hollanda basının da ilgisini çekti. Sanatçı, bir süre yurt dışında galeri ve müzelerde araştırma ve inceleme yaptı, workshoplara katıldı. Çok sayıda kişisel sergi açan ve karma sergilere katılan Özlütürk, halen Ankara ve Bodrum’da bulunan atölyelerinde sanat çalışmalarını sürdürüyor. 

Editör: Ramazan Atabey